Program dwujęzyczny
Każdy język posiada własny, unikatowy kod językowy. Jest to swoiste równanie matematyczne, które by płynnie posługiwać się językiem, należy prawidłowo rozwiązać. Na kod języka składa się materiał gramatyczny i leksykalny. Małe dziecko nie jest „zaprogramowane” na odbiór i posługiwanie się tylko jednym określonym językiem. Dzięki odpowiednio zorganizowanym zajęciom językowym samoistnie odkodowuje i nieświadomie zaczyna używać reguł gramatycznych oraz poszerza zasób słownictwa. Idąc tropem naturalnego rozwoju mowy na zajęciach z wykorzystaniem metody odkodowywania języka dziecko prawidłowo przyswaja a później używa język angielski.
Według realizowanego od 2015 roku autorskiego program nauczania w konwencji bilingualnej, tzn. w języku polskim oraz w języku angielskim, dwujęzyczne nauczanie odbywa się podczas codziennych bloków dydaktycznych, jak również w ciągu całego dnia: w trakcie zabawy, podczas posiłków, na spacerze, podczas zajęć muzycznych i ruchowych. Zajęcia dydaktyczne w języku angielskim prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, pod nadzorem metodyka, który czuwa nad jego prawidłową realizacją.
Każdą grupą opiekuje się dwóch wychowawców – polskojęzyczny oraz anglojęzyczny. Dlatego też dzieci uczą się języka angielskiego w sposób naturalny, tak jak w rodzinie dwujęzycznej. Wychowawcy anglojęzyczni komunikują się z przedszkolakami wyłącznie w języku angielskim. W trakcie całego dnia dzieci stymulowane są do reagowania w języku angielskim poprzez zabawę, śpiew, naukę wierszyków oraz wcielanie się w role.
Nasi absolwenci, po cyklu dwujęzycznego nauczania w Kids Love Dreams, doskonale radzą sobie zarówno w szkołach dwujęzycznych, jak również w szkołach międzynarodowych, gdzie angielski jest językiem wykładowym.